A gasztromarketing ma már elengedhetetlen minden étterem és gasztromárka számára, attól függetlenül, hogy sok vállalkozó még nem feltétlenül hisz az online marketing erejében. Nem elég azonban finom ételeket készíteni, el is kell adni azokat: a profi gasztroszövegírás, a jól megtervezett közösségimédia-tartalom és a kreatív marketinganyagok mind hozzájárulnak ahhoz, hogy vendégeid rád találjanak és visszatérjenek.
Sok gasztroszakember gondolkodik úgy, hogy nincs szüksége különösebb marketingre, mert az nem sokban befolyásolja a bizniszét, és különben sincs pénze ilyesmire. Befektetés nélkül azonban nincs nyereség... Meg kockázat nélkül sem.
Ha te is szeretsz recepteket, gasztrocikkeket írni, fontos tudnod: a legtutibb szöveg sem ér (szinte) semmit, ha nem találják meg. Ebben segít a SEO – magyarul kereső-optimalizálás –, ettől leszel népszerű a Google szemében is...
Ha már gasztro, mutatok néhány "alapfűszert", amit kereső-optimalizáláskor használnod kell!
1. Kulcsszavak
A webshopok vásárlói, az éttermek látogatói egyre inkább az interneten keresnek étkezési lehetőségeket; éttermeket, kávézókat, egyéb gasztronómiai szolgáltatásokat. Ha egy gasztrovállalkozás nem jelenik meg a keresőkben a beírt kulcsszavakra, nem éri el a potenciális ügyfeleit. A SEO segít abban, hogy az étterem, kávézó, catering szolgáltatás, bár, fagylaltozó, cukrászda vagy egyéb gasztronómiai vállalkozás a lehető legelőkelőbb helyen szerepeljen a keresési találatok között, növelve ezzel a láthatóságot és a látogatószámot.
Minden vállalkozás online jelenlétében kiemelkedő szerepet játszik a szövegírás; tulajdonképpen ez a marketing szíve-lelke. Akár blogbejegyzésről, weboldal szövegezéséről, hírlevelek megírásáról vagy hirdetésről van szó, a jól megírt szöveg növeli a forgalmat és (meg)erősíti a márkádat. De mégis hogyan érheted el, hogy a szövegeid hatékonyak legyenek? Nos ebben a cikkben a szövegírás legfontosabb szempontjait mutatom be neked. Ezekkel lesz ugyanis eredményes az online kommunikációd.
A szolgáltatásaim árai a projekt típusától, összetettségétől és az egyedi igényektől függnek. Ezeket mindig a konkrét feladat részletezése után tudom meghatározni. Így készítek személyre szabott ajánlatot, figyelembe véve a feladat céljait és a kívánt eredményeket.