Ha online nem (jól) kommunikálsz, nem is létezel...

A TikTok is népszerű gasztroterület

A jó gasztronómiai márkamenedzsment manapság már elképzelhetetlen online platformok nélkül. Ezek segítenek a népszerűség építésében: közösséget teremthetünk, értékesíthetünk, kapcsolatot tarthatunk, valamint professzionális megjelenést biztosíthatunk általuk. De mely oldalak a legszükségesebbek az ismertség kialakításához?

 

Saját weboldal

Bármilyen gasztrovállalkozásod is van, a saját weboldal elengedhetetlen része a márkádnak. Itt mutathatod be a sztorid, szolgáltatásaid, kínálatod. Ha jól keresőoptimalizálod, előkelő helyen szerepelhetsz a Google-ben. Hitelességet ad, és segíti az ügyfélszerzést.

 

Közösségimédia-platformok

A közösségi oldalakat ma már mindenki használja, bár generációnként eltérő, hogy a sok közül melyiket vagy melyeket. A fotók és videók fontos szerepet játszanak rajta, interakciót alakíthatsz ki általuk, nyereményjátékokon vehetnek részt a követőid, illetve nőhet ezekkel az ügyfeleid köre.

 

Facebook

Hirdetési felületnek kiváló, s persze közösséget építhetsz vele, eseményeket hozhatsz létre általa, és a vállalkozásod értékelését segíti. Ez utóbbi nagyon fontos, hiszen általában megnézik az emberek ezt a funkciót, mielőtt egy szolgáltatást igénybe vennének. 

 

TikTok

Itt rövid, szórakoztató videókat oszthatsz meg. A fiatalok nagyon szeretik ezt a felületet, de az idősebb korosztályból is sokan használják. A TikTok előnye, hogy viszonylag gyors népszerűséget eredményez. Fontos szerepet játszanak benne a humoros és/vagy a kulisszák mögötti tartalmak és ne feledkezzünk meg a storytellingről sem.

 

Google-felületek (Google Cégem, Google-térkép)

Amennyiben üzlettel rendelkezel (és nem webshopod van, esetleg nem "csak" gasztrobloggerkedsz), fontos, hogy megtaláljanak a Google-térképen. Itt is kiemelendőek a vendégértékelések, de a nyitvatartás és az elérhetőség is kulcsfontosságú. 

 

YouTube

Ez a felület akkor lehet fontos, ha hosszabb gasztrovideókat szeretnél megosztani gasztrobloggerként. Ha van mondanivalód, és ha úgy gondolod, hosszabb tartalmakat oszthatsz meg, mint a TikTok rövid videóinak posztjai, akkor ez remek felület számodra. Közösséget építhetsz vele, s hozzászólásokra ösztönözheted a követőidet, amit ha eléggé aktívan és jól csinálsz, talán még önmagában is pénzt vihet a kasszádra. 

 

Hírlevélküldő platformok (pl. Mailchimp, Brevo, ConvertKit)

Személyekre szabott ajánlatokat hozhatsz létre velük, s közvetlen kapcsolatokat ápolhatsz a vendégeiddel, követőiddel. Értesítheted őket az akcióidról, az eseményeidről, történeteidről. 

 

Foglalási, rendelési platformok (például Wolt)

Növelik az elérhetőséget, és automatizált foglaláshoz, rendeléshez is használatosak. A nyitvatartásodat és az étlapodat is feltüntetheted ezeken.

 

Canva (vizuális tartalomkészítés)

Ez is szuper lehetőség, méghozzá az egységes arculat kialakításában segít. Posztokat, étlapokat, sztorikat szerkeszthetsz a segítségével, de még logót és hirdetést is készíthetsz vele. Ha jól kitapasztalod a használatát, a saját magad cégének grafikusa lehetsz. Miután készen vagy a munkáddal, bátran felteheted azt a közösségi oldalaidra. 

 

Ha bármely oldal kezelésében elakadnál, ne habozz segítséget kérni tőlem! Ne feledd, az sem mindegy, milyen tartalmakat és mikor osztasz meg! 

 

Keress bizalommal! 

+36708839478