
A jó gasztronómiai márkamenedzsment manapság már elképzelhetetlen online platformok nélkül. Ezek segítenek a népszerűség építésében: közösséget teremthetünk, értékesíthetünk, kapcsolatot tarthatunk, valamint professzionális megjelenést biztosíthatunk általuk. De mely oldalak a legszükségesebbek az ismertség kialakításához?
Saját weboldal
Bármilyen gasztrovállalkozásod is van, a saját weboldal elengedhetetlen része a márkádnak. Itt mutathatod be a sztorid, szolgáltatásaid, kínálatod. Ha jól keresőoptimalizálod, előkelő helyen szerepelhetsz a Google-ben. Hitelességet ad, és segíti az ügyfélszerzést.
Közösségimédia-platformok
A közösségi oldalakat ma már mindenki használja, bár generációnként eltérő, hogy a sok közül melyiket vagy melyeket. A fotók és videók fontos szerepet játszanak rajta, interakciót alakíthatsz ki általuk, nyereményjátékokon vehetnek részt a követőid, illetve nőhet ezekkel az ügyfeleid köre.
Hirdetési felületnek kiváló, s persze közösséget építhetsz vele, eseményeket hozhatsz létre általa, és a vállalkozásod értékelését segíti. Ez utóbbi nagyon fontos, hiszen általában megnézik az emberek ezt a funkciót, mielőtt egy szolgáltatást igénybe vennének.
TikTok
Itt rövid, szórakoztató videókat oszthatsz meg. A fiatalok nagyon szeretik ezt a felületet, de az idősebb korosztályból is sokan használják. A TikTok előnye, hogy viszonylag gyors népszerűséget eredményez. Fontos szerepet játszanak benne a humoros és/vagy a kulisszák mögötti tartalmak és ne feledkezzünk meg a storytellingről sem.
Google-felületek (Google Cégem, Google-térkép)
Amennyiben üzlettel rendelkezel (és nem webshopod van, esetleg nem "csak" gasztrobloggerkedsz), fontos, hogy megtaláljanak a Google-térképen. Itt is kiemelendőek a vendégértékelések, de a nyitvatartás és az elérhetőség is kulcsfontosságú.
YouTube
Ez a felület akkor lehet fontos, ha hosszabb gasztrovideókat szeretnél megosztani gasztrobloggerként. Ha van mondanivalód, és ha úgy gondolod, hosszabb tartalmakat oszthatsz meg, mint a TikTok rövid videóinak posztjai, akkor ez remek felület számodra. Közösséget építhetsz vele, s hozzászólásokra ösztönözheted a követőidet, amit ha eléggé aktívan és jól csinálsz, talán még önmagában is pénzt vihet a kasszádra.
Hírlevélküldő platformok (pl. Mailchimp, Brevo, ConvertKit)
Személyekre szabott ajánlatokat hozhatsz létre velük, s közvetlen kapcsolatokat ápolhatsz a vendégeiddel, követőiddel. Értesítheted őket az akcióidról, az eseményeidről, történeteidről.
Foglalási, rendelési platformok (például Wolt)
Növelik az elérhetőséget, és automatizált foglaláshoz, rendeléshez is használatosak. A nyitvatartásodat és az étlapodat is feltüntetheted ezeken.
Canva (vizuális tartalomkészítés)
Ez is szuper lehetőség, méghozzá az egységes arculat kialakításában segít. Posztokat, étlapokat, sztorikat szerkeszthetsz a segítségével, de még logót és hirdetést is készíthetsz vele. Ha jól kitapasztalod a használatát, a saját magad cégének grafikusa lehetsz. Miután készen vagy a munkáddal, bátran felteheted azt a közösségi oldalaidra.
Ha bármely oldal kezelésében elakadnál, ne habozz segítséget kérni tőlem! Ne feledd, az sem mindegy, milyen tartalmakat és mikor osztasz meg!
Keress bizalommal!
+36708839478