Ilyen a jó szövegíró

Az írógép akár remek díszítőeleme is lehet a szövegíró otthonának

Nagyon sok szövegíró dolgozik a különböző marketingcégeknél, sokan pedig vállalkozóként vagy adószámos magánszemélyként írnak. Sőt még olyanok is vannak, akik újságíróként vállalnak szövegírói munkákat. Milyen a jó szövegíró?

 

Gördülékenyen ír

A jó szövegíró rugalmasan, kreatívan, "ritmusosan" fogalmaz; lendületet, lelkesedést érezni ki a munkáiból. Ügyesen bánik a központozással. Olyan anyagokat ad ki a kezéből, amilyeneket szívesen olvasol el, amilyeneken semmiképp sem szundítasz el.

 

Ismeri és alkalmazza a szabályokat

A jó szövegíró nemcsak a marketingtrükkökkel van tisztában, hanem azt is tudja, hogy oda kell figyelnie a nyelvhelyességére, ugyanis ettől (is) lesz igényes. Tudja, hogy a kötő- és a gondolatjel között különbség van, egyezteti az alanyt az állítmánnyal, tisztában van azzal is, hogy milyen szabályok vonatkoznak az összetetett szavakra. Értsd, nem azt írja, hogy közösségi médiahasználat, hanem azt, hogy közösségimédia-használat. És persze sok egyéb szabályunk akad még. És igen, a magyar nyelv nem egyszerű, de aki az anyanyelvén ír, az kiváltképp figyeljen oda arra, hogy nyelvileg igényes legyen. Persze a helyes idegennyelv-használat is fontos téma ugyebár...

 

Empatikus, és ügyesen bánik a gondolatvilágával

A storytelling (történelmesélés) titka abban rejlik, hogy a szövegíró beleképzeli magát az olvasója helyébe. Ha mondjuk egy levendulás mézet szeretne elad(at)ni, egy főhőst helyez a történet középpontjába, aki esetleg ő maga, és aki visszaemlékszik mondjuk arra, amikor a nagymamájánál mézes süteményt evett. Az akkori érzelmeit áthelyezi a mába, és úgy írja meg a szövegét, hogy visszaadja az érzéseit. Méghozzá hatásosan, azaz az olvasó érzelmeire koncentrálva, s  azt CTA-val (Call to Action), azaz cselekvésre ösztönzéssel ellátva. 

 

Igyekszem a fentieknek minél inkább megfelelni, így azt mondom, bízz bennem, és keress bátran!

+36708839478