Vajon hogyan reagálna a vendég? – A tíz legfontosabb alapelv szövegíráshoz

A marketing az elsődleges célja a szövegírásnak

Tíz pontban foglalom most össze neked,  mi mindenre érdemes odafigyelned a szövegíráskor!

  • A szövegírással az elsődleges célod a terméked vagy szolgáltatásod eladása legyen! Írásod több legyen, mint pusztán a tények bemutatása, szövegíróként motiválnod, vásárlásra ösztönöznöd kell az embereket. Azt pedig nem szabad hagynod, hogy a túlszárnyaló kreativitásod elvigye az üzenetedet! Legnagyobb erőfeszítéseidet ásod alá ugyanis, ha a közönséged nem emlékszik arra, hogy milyen terméket kívánsz eladni... Úgy írj, hogy az eladás legyen az érdeklődés megnyerése és az eladás legyen a fő célod!

 

  • Azt hangsúlyozd, amit nyújtasz az ügyfeleidnek/vendégeidnek!. A „Látod, milyen nagyszerűek vagyunk?” helyett „Lásd, mit tehetünk érted!”-re helyezd a hangsúlyt! Mutasd meg potenciális ügyfeleidnek/vendégeidnek, hogy a szolgáltatásod hogyan teszi őket sikeresebbé. Az érdeklődésüket, érdekeiket szem előtt tartva írj! Fél siker, ha nem vállalatközpontú vagy, hanem ügyfélközpontú.

 

  • Keltsd fel az érdeklődést! Folyamatosan fel kell tartanod az olvasód kíváncsiságát; a szövegeidben A-tól Z-ig! Ne csak az előnyökről írj, fűszerezd azokat élményekkel, hasznos tippekkel, érdekes tényekkel és színes kifejezésekkel – bármivel, ami fokozza az olvasó részvételét a történetben. Úgy írj, hogy a közönséged továbbra is azt várja, hogy hallhasson rólad!

 

  • Ne tartalom nélküli túlzásokkal töltsd meg a rendelkezésedre álló felületet! Az olyan szuperlatívuszok, mint a mesés és a fantasztikus tönkre teheti a hitelességedet ugyanis (elvégre bizonyára nem azt akarod, hogy a közönséged propagandistának tartson). Inkább bizonyítsd, hogy a terméked valóban mesés!

 

  • Légy pontos! Alaptalan kijelentéseket ne tegyél a hirdetéseidben! A fő alapszabály: mindig őszinte légy! Állj ellen a kísértésnek, hogy elferdítsd a tényeket a könnyű eladás érdekében!

 

  • Légy konkrét! Például: „Melyiket választanád: egy „fagyasztott desszertet” vagy „epres jeget”? És kerüld el a más cégekkel való összehasonlítást! („Finomabb”, mint…)

 

  •  Légy szervezett! Üzeneted A-tól Z-ig, azaz a címtől a cikk végéig logikai sorrendben haladjon! Ne hagyd utoljára a lényeges információkat, előre írva a lényegteleneket! Gondolj itt az irodalmi művekre: bevezetés, tárgyalás, befejezés! Ezek megtartás legyen az írásod egyik koncepciója!

 

  • Szöveged legyen könnyed és gördülékeny! A stílusod illeszkedjen a közönségedhez, egyúttal légy eredeti! Stílusod könnyen emészthető, letisztult és meggyőző, valamint ütős, de barátságos hangvételű legyen! Kommunikálj! Mindent tégy meg azért, hogy üzenetedet elolvassák!

 

  • Az értelem helyett az érzelmekre hass a marketingeddel! A cselekvésre ösztönzés elsődleges módszere az, ha hatással vagy az érzelmekre!

 

  •  Ne légy sértődött! Ne prédikálj! A humorod legyen lebilincselő, mindig a közönséged igényeit tartsd szem előtt, és azt, hogy ők hogyan reagálnának arra, amit mondasz!

 

Forrás: https://medium.com/write-a-catalyst/10-copywriting-secrets-you-can-use-today-a3a0a845b2cc