Segíthet neki a gép, de az ember pótolhatatlan

Az ember magányosnak érzi magát emberek nélkül

Ahogy egyre fejlettebbé válik a mesterséges intelligencia, sokan felteszik a kérdést: vajon eljön-e az az idő, amikor a social media menedzserekre és szövegírókra már nem lesz szükség? Vagy az emberek megérzik a különbséget, és (vissza)vágynak az emberi hangra a digitális térben? Szakemberek közül is sokan gondolják talán, hogy a gép leváltja az embert ebben a feladatkörben, de az a helyzet, hogy... Figyelj!

 

Mire képes ma az AI?

  • gyorsan ír, bár nyelvhelyesség és helyesírás szempontjából hibázik, nem érzi a nyelvi "finomságokat";
  • rengeteg ötletet ad (bár van, mikor sablonosat), amikor elakadunk;
  • kiválóan optimalizál kulcsszavakra;
  • segít ütemezni, rendszerezni, sablonokat gyártani.

Ezek mind olyan feladatok, amelyek eddig rengeteg időbe teltek — tehát az AI valójában felszabadíthatja a szövegírót a rutinfeladatok alól. (Bár a szürke állományt nem árt azért karban tartanunk!)

 

Amit viszont nem tud még (és lehet, hogy sosem megy majd neki)

Hiába okos, hiába villámgyors, az AI-ból hiányzik valami nagyon fontos: az emberi tapasztalat, az érzelem és az empátia. Nem tud emlékezni, nem tud átérezni, nem volt még szerelmes vagy csalódott, nem főzött a családjának, nem írt posztot hajnalban egy ügyfél kérésére — mert nem élő.

Ezért a gép által írt szövegek gyakran:

  • túlságosan általánosak,
  • semmitmondóak,
  • mentesek minden valódi egyediségtől vagy személyességtől. (Az emberi stílus márpedig írásban is egyedi, mivel nem vagyunk egyformák. A gépek viszont...)

     

Valljuk csak be: észrevesszük, amikor egy gép ír meg egy szöveget. Hiányzik a gép által generált mondatokból valami plusz, hiányzik azokból valami emberi, hiányzik belőle a "művészet", sokszor inkább csak "művies". Segíteni segíthet, ötleteket adhat, de jól tesszük, ha mi magunk (emberek!) írunk. Egy ember sokkal jobban érzi, hogy mit szeretne a másik. 

 

Eljöhet az az idő, amikor sokkal jobban vágyunk egymásra, mint valaha

A social media világa folyamatosan változik. Volt idő, amikor a tökéletes szöveg számított, most viszont a természetesség, az őszinteség és a kapcsolódás került az előtérbe. A követők nemcsak egy terméket vagy szolgáltatást akarnak, hanem történeteket, valódi hangokat, arcokat, akikkel azonosulni tudnak. Az AI sok mindenben lehet, hogy tökéletes, de ebben nem, mert nem ember. 

 

Ha emberi szöveget szeretnél, de nem szeretnél bajlódni vele, keress meg engem!