Elcsépelt lett, pedig volt mögötte tartalom

A narancslekvár is jobb lehet, ha az tényleg házi

Korábban, ha egy alapanyagra azt a szót írták, hogy "házi", az tényleg azt is jelentette, ma már azonban korántsem biztos, hogy ez tényleg így van. Agyonhasznált szóvá vált, ráadásul sokszor kamu is. A legtöbben e szó felett gyorsan át is siklanak...

 

Házi hamburger, házi majonéz, házi sült krumpli, házi limonádé, házi szörp, házi lekvár... Szinte minden termék megkapja a "házi" jelzőt. Pedig... A vendégek viszont egyre inkább érzik, hogy a házi és a nem házi között sok esetben semmilyen különbség nincsen. És ha minden házi, akkor semmi sem különleges. Szóval ami tényleg házi, azt sem értékelik feltétlenül a vendégek, a vásárlók.

 

Egykor minőséget jelentett

A „házi” szó sajnos sok esetben csak marketingfogás, mögöttes tartalom nélkül. A házi limonádé gyakran előre kevert cukros szirupból készül. A házi hamburger sok esetben fagyasztott húspogácsából készül, a házi majonéz pedig egyszerű bolti alap. A vendégek valószínűleg már régen rájöttek, hogy a „házi” szó nem garancia sem a kézi munkára, sem a minőségre – csak egy nyelvi díszítés, ami elvesztette az ízét.

 

A vendégek tudatossá váltak

Ma a gasztronómia szerelmesei sokkal jobban figyelnek a részletekre, kérdeznek, sokuk ismeri a konyhai technológiákat, és érzékelik a különbséget a kézzel készült és az ipari termékek között. Ők már többet várnak, mint egy sablonos, semmitmondó jelző. Történetet, átláthatóságot, valódi értéket keresnek.

 

Mit akkor mit használj a "házi" helyett?

 

Konkretizálj! 

„A szörpöt anyukám a kertünk végében szedett bodzából főzi."

„A majonézt frissen készítjük, dijoni mustárral és tojássárgájából.”

„Ez a galuska a nagymamám receptje szerint készül. Az a trükkje, hogy pihentetni kell a tésztát, nem rögtön szaggatni.”

 

A "házi túrógombóc" már nem működik! Nevezd a nevén!

„Rózsi néni túrógombóca” vagy
„Sanyi bácsi füstös lecsója”

Van remény, hogy visszanyerje a hírnevét

 

A „házi” szó akkor válik újra értékessé, ha visszakerül mögé a tartalom. Mutasd meg a folyamatot, engedj bepillantást a konyhába, ossz meg képeket, történeteket, azaz "storytellingelj"! Tedd hitelessé újra ezt a szót, ugyanis a vendég szereti és keresi is az igazságot...

 

Címkék