"Minek nekünk szövegíró? Megoldjuk mi magunk!"

Amikor a szövegíró lelkes

Csak nem biztos, hogy úgy, ahogyan egy szövegíró tenné. Bár vannak nagyon ügyes gasztrovállalkozók, akik elfogadható szövegeket írnak, de egyáltalán nem garantált, hogy figyelnek olyan részletekre, amelyekre egy szövegíró szakember odafigyel. Arról nem beszélve, hogy a tulajdonosoknak, ügyvezetőknek, pincéreknek, szakácsoknak, recepciósoknak bőven van egyéb (és elég) munkájuk, és az sem feltétlenül fér bele nyolc órába. Na ugye!

 

A szövegíró "csak" a szövegekkel, a marketinggel, esetleg az ötletszerzéssel és az üzleti stratégiák jobbításával, fotózással, videózással, a nyers anyagok utómunkáival foglalkozik. Ő sem keveset dolgozik, s remek kiegészítője lehet az egyéb és tényleges gasztrofeladatoknak. 

 

Lássuk részleteiben, mi mindennel foglalkozik egy szövegíró!

 

Kutatómunkát végez, sokat olvas

Ahhoz, hogy jó szövegeket tudjon írni, alaposan utánanéz a vállalkozásodnak; szemügyre veszi a honlapot, a social media-bejegyzéseket, és elemezni kezd. Kulcsszavakat állít össze, és tervezni kezdi, hogy milyen szövegekkel, arculattal, esetleg étlapmódosítással, akciókkal, nyereményjátékokkal tudna segíteni az ügyfelének. 

 

Stratégiákban gondolkodik, és azok szerint is cselekszik

Lépésről lépésre halad; helyrebillenti a honlap esetleges hibáit (étlapszövegek, korrektúra, esetleg fordítás), aztán nekilát a social-felületeknek. Elgondolkodik, hogy milyen időközönként kellene posztolnia, tárgyal a főnökkel, együtt osztanak-szoroznak, majd elkezdi a tényleges munkát (nem mintha eddig unatkozott volna). Jó esetben lehetősége van arra, hogy részt vegyen a gasztrovállalkozás mindennapjaiban: ételfotókat és videókat készít. Ehhez mérten írja a szövegeket, kulcsszavakkal (hashtagekkel, azaz kettőskeresztekkel, amelyek a keresésben és a láthatóságban segítenek). Emojikat is használ, storytellingeket ír, cselekvésre ösztönöz, lájkokra, egyúttal potenciális vendégekre vadászik. 

 

Folyamatosan ötletel

Még ha úgy is tűnik, hogy csendben is van, biztosra veheted, hogy folyamatosan az eszében van a vállalkozásod. Mérlegel, e-maileket ír (például neked az ötleteivel), magának is feljegyzi azokat, az "ellenlábasaid" marketingtevékenységét is megnézi, és összehasonlít; ezekből konzekvenciákat von le. 

 

"Miért kell ezért fizetnem?" 

Ha osztasz-szorzol, rájössz, hogy a fentiek nem kevés időbe, munkába, energiába telnek. Rengeteg tapasztalattal rendelkezik egy író, és jó esetben a nyelvi felkészültsége is magasabb (jóval!) az átlagénál. Mellesleg valószínű, hogy igen sokat tanult, és folyamatosan fejleszti saját magát (is): diplomák, esetleg tanfolyam(ok), olvasás, utánaolvasás, szakkönyvek, szakmai beszélgetések, brainstormingok, minden amit el tudsz képzelni. Nem utolsósorban pedig követi a folyamatosan változó trendeket, és igazodik is azokhoz. 

 

"Csak" ennyi. Nem unatkozik a szövegíró sem, ám türelem kell ahhoz, hogy sikerré váljon a sok ténykedése: egyik napról a másikra nemigen megy. Tudjátok: lassú víz partot mos!

 

Keress bizalommal, amennyiben meg is győztelek! 

 

+36708839478

info@nyelvalelke.hu